torsdag 27 januari 2011

Virkad Dino

Jag har ju självklart köpt båda Mias böcker, och väntar med spänning på nästa...även om det är roligast och göra en sak helt själv ända från början kan det ibland vara skönt och bara slappna av med ett mönster.
När jag fick den andra boken i brevlådan vart min son direkt hel förtjust i denna..så det var bara sätta sig ner och göra en =)


Blev riktigt nöjd med den, även fast jag hade mina problem under tillverkningen..tog ett garn hemma som jag trodde skulle räcka..vilket det inte gjorde så jag fick fara och köpa mer..det var ju självklart från ett annat färgbad men jag kunde få ihop det så allt utom armarna blev från det första garnet så det syns inte.

Sen hade jag lite för tjockt garn så dom där små klorna var ju typ omöjliga och göra =P

Sen när jag satt och sydde fast delarna så lämnade jag den bara en pytteliten stund för och kolla till middagen..då hann lilleman här hemma vara framme med saxen och klippa av trådarna till fötterna..men jag lyckades fästa lite i alla fall och än så länge har det inte gått upp =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar