torsdag 23 januari 2014

Lite irriterad..

Ibland känner jag att jag blir så irriterad på vissa människor! Är med i en sida på facebook om virkning och där var det en tjej som efterlyste mönster på en kofta och så hade hon lagt in en bild på en som hon sett på nätet..
Då svarar det en tant att hon har det mönstret hemma och om tjejen här skickade ett frankerat kuvert så kunde hon kopiera mönstret och skicka det till henne..självklart var det fler som var sugna på mönstret och hon erbjöd sig och skicka till alla..helt gratis, det enda dom skulle göra var att skicka ett frankerat kuvert till henne.

Detta är då ett betal mönster från svarta fåret och jag skrev en kommentar att man inte får göra så och länkade även till vart man kunde köpa mönstret om man ville..HELA 19 kr kostade det.

Hon svarade att småpoliser finns det överallt och att hon hade köpt en tidning där det följt med så vem som helst hade kunnat köpa den..

och jag tyckte då att om man har köpt tidningen så har man ju ändå betalat för mönstret och jag som gör egna mönster lägger ner väldigt mycket tid på mina mönster och skulle bli arg/ledsen om någon delade ut dom gratis..fick då ett privat meddelande om att jag inte heller var perfekt och att jag skulle skita i vad andra gjorde och bara bry mig om mitt eget..

Är det bara jag som blir irriterad över sånt?

Jag avslutar detta inlägg med något lite gladare, har gjort en döskalle sjal åt min mamma och hon blev jätte glad =) Den var rätt kul och enkel och göra, men ett tips är att inte se något spännande program samtidigt för det blir lätt att man glömmer en maska eller två då =P Mönstret hittade jag HÄR Jag virkade ögonen direkt i sjalen då jag tyckte det blev finare och så var det enklare och göra så =)

Här kommer en bild på hur den blev, ber om ursäkt för den flerfärgade bakgrunden =P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar