måndag 7 februari 2011

Stickat till babyn

När en av mina närmsta vänner fick barn stickade jag dessa. Tyvärr så kom det ut en väldigt stor kille med långa händer och fötter så han kunde knappt ha dom, men men så kan det bli ibland..jag gjorde ett par nya sockar och vantar och en blåbärs mössa till dom senare istället efter mammans önskemål så alla blev nöjda tillslut =)





Dessa är stickade efter detta mönster. Det var jätte lätt och faktiskt ganska kul och göra. Jag gjorde senare ett par benvärmare till min brors dotter efter samma mönster men jag slutade likadant som i början istället för och ta ihop för tårna. =)

Här har jag nog använt garnet lady eller fuga, mina arbeten är oftast gjorda i dessa då dom är enklast för mig och få tag i (finns i mataffären i närheten) och det är inte speciellt dyra. (man är fattig när man lever på mammapengen)



Dessa är stickade i Raggi efter eget mönster.

1 kommentar:

  1. Svar: det är inte så svårt egentligen :) man ska bara få tag i bra råvaror och hålla koll på kolhydratsinnehållet :)

    SvaraRadera