måndag 3 september 2012

Sthlms resan

Nu är vi hemma igen, vi har haft jätte trevligt och jag har shoppat lite grejer även om jag var lite segstartad i början. =P

Fredag gick vi hela dagen på stan och allt jag köpte var tre garnnystan..som vi var tvugna och ta en enkom tunnelbana tur för och köpa. Den affären hittade vi med hjälp av min telefon och ett tidigare tips här på bloggen..men det är verkligen inte lätt och hitta i sthlm när man aldrig varit där tidigare och man glömde kvar kartorna på hotellrummet =P Sen regnade det jätte mycket hela tiden också så man var inte jätte sugen på springa runt ute på gatorna och leta sig fram.

Visste egentligen inte riktigt vad jag ville handla heller..

På kvällen var det Lady gaga, hon var riktigt bra faktiskt..helt klart värd pengarna.
Innan showen började satt vi i baren och det kom två par och satt sig vid samma bord som oss..efter ett tag började vi prata med dom och efter ett tag kom frågan om jag och pappa var ihop =P haha

Dagen efter så gick planet hem inte förrän på kvällen så vi gick och shoppade lite på kista galleria som låg alldeles utanför vårat hotell..där trivdes jag betydlig bättre än inne i centrum..jag är verkligen ingen storstadsmänniska.

Lite av det jag handlade..



 
Gick även och klippte av mig ca 1 dm av mitt hår, det var så himla billigt och klippa sig där så jag tänkte varför inte..jag hade ju ändå inte shoppat så mycket =P
 
Självklart blev det lite leksaker till barnen också ;P

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Fin blogg du har, jag blir väldigt inspirerad! Jag undrar vad du tycker om boken 100 blommor att virka o sticka? Har funderat på att köpa den men vet inte. Är den värd pengarna?
    Mvh Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Jag har faktiskt inte tittat i den så mycket, bläddrade igenom den lite snabbt när jag kom hem men inte provat virka nåt än. Men min mamma har lånat den och hon tyckte om den, hon har virkat flera blommor..och hon brukar säga att hon inte är så duktig på virka och förstå virkmönster men dom här förstod hon och hennes blev jätte fina. Hon har gjort mobilfodral och satt blommor på =)

      Ett tips, kolla på biblioteket om den finns där då kan du låna den och bläddra i lugn och ro noch prov virka och se om den är nåt för dig sen är det bara och köpa om du vill ha den hemma =) Så brukar jag göra =)

      Radera