torsdag 19 januari 2012

En toffla snart klar, kommer bild senare =)

Idag har varit en lååång dag, båda barnen har varit griniga hela dagen och bara bråkat med varandra..man blir ju helt slut i huvudet..men tack och lov är det snart sängdax för dom och så får vi hoppas dom vaknar upp lite gladare imorgon =)

Ikväll får jag främmande av en arbetskompis..jag ska lära henne virka amigurumis och sticka sockar..vi får väl se hur mycket vi hinner =) Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra för nåt, jag är sugen på och börja på en massa saker..samtidigt..varför har man inte typ 10 armar, tänk va mycket man skulle hunnit med då.

Jag har i alla fall gjort en toffla idag, den är inte helt klar..det fattas lite öron och sånt för dom ska se ut som små kaniner. Garnet jag köpte igår passar väl sådär, jag gjorde den större storleken som var 6-12 månader men dom skulle aldrig passa till den ålder..möjligen en nyfödd men jag ska testa med större nål och se om dom blir större..men dom blir söta ändå =)

Har även hittat en tröja som jag börjat sticka på för lääänge sen...den var tänkt åt min äldsta son när han var typ 9 månader kanske..och han är 4 ½ nu så den har ju legat ett tag haha..funderar på om jag ska ta tag i den igen..även om jag inte har nåt barn som kan ha den nu..kanske nästa syskon kan ha den annars finns det nog nån annan med barn som gärna tar emot den =)

Nu ska jag gå och göra lite välling till barnen och sen ta en snabbdusch innan främmandet kommer vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar