fredag 20 januari 2012

Torsdag kväll

Efter en massa prat och letande efter nålar och grejer så lyckades vi komma igång med våran pysselkväll igår =) Lisa (min arbetskompis) lärde sig och virka amigurumis, hon gjorde ett huvud och skulle fortsätta med resten hemma så jag väntar med spänning på se hur det blir =)

Jag hade ju först tänkt göra klart kanin tofflorna men jag blev så irriterad när jag inte fattade hur hon menade i mönstret så jag la det åt sidan och tänkte fortsätta med den där stickade tröjan jag berättade om..eftersom det var länge sen jag började på den så hade ja gjort den i en storlek som passar en 9 månaders och det kändes ju lite trist när jag inte har nån sån kille här hemma längre..och jag hade inte hunnit sticka så mycket på den så jag rev upp och tänkte göra den till en två åring istället..men näe då hittade jag inga nålar i rätt storlek..haha inte min kväll =P

Men då letade jag i min hög och hittade ett annat på börjat projekt..en virkad filt..som jag desstuom har gjort ganska mycket på så det är inte super mycket kvar..eller ok..typ halva kanske för jag vill ha den ganska stor..men den arbetade jag på igår =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar